نوجوانان آمریکایی این روزها به اندازه کافی نمی خوابند و نویسنده لیزا ال. لوئیس دیگر از چرت زدن در مورد این موضوع خودداری می کند.

 

لوئیس، مادر دو فرزند، به اجرای اولین قانون کشور مبنی بر الزام زمان شروع مدارس سالم برای نوجوانان کمک کرد – قانونی که اواخر تابستان امسال در کالیفرنیا اجرایی خواهد شد.

یک اپیدمی کم خوابی

کتاب جدید او با عنوان “نوجوان محروم از خواب: چرا نوجوانان اینقدر خسته هستند و چگونه والدین و مدارس می توانند به رشد آنها کمک کنند” در 7 ژوئن منتشر شد و جزئیات بسیاری از چیزهایی که والدین و مراقبان باید در مورد نوجوانان و خواب بدانند را شرح می دهد.

 

لوئیس به اشتراک گذاشت که چرا خواب برای نوجوانان بسیار مهم است، نوجوانان چقدر باید بخوابند و چرا نسبت به بزرگسالان به خواب بیشتری نیاز دارند. همه عواملی را که می‌توانند بر کم خوابی نوجوانان تأثیر منفی بگذارند، شامل می‌شود: فناوری، جنسیت، هویت جنسیتی، و وضعیت اجتماعی-اقتصادی.

 

CNN اخیراً با لوئیس صحبت کرد تا درباره کار او صحبت کند و درباره اینکه چگونه والدین و مراقبان می توانند فرزندان خود را بیشتر بخوابند، صحبت کرد.

این گفتگو برای وضوح ویرایش و فشرده شده است.

فارسی کلاب: چه چیزی باعث شد که کتابی درباره نوجوانان و خواب بنویسید؟

لیزا لوئیس: مسئله خواب نوجوانان و شروع مدرسه کامل زمانی که بزرگ‌ترین فرزندم که اکنون در کالج است، وارد دبیرستان شد، مورد توجه قرار گرفت. در آن زمان، مدرسه از ساعت 7:30 صبح شروع شد و من می دانستم که خیلی زود است. من در آن زمان او را به مدرسه می بردم و هر روز صبح به او نگاه می کردم و می دیدم که او زیاد بیدار نیست. هر روز بعد از ظهر او واقعاً خسته به خانه می آمد.

می خواستم بدانم چرا اینقدر زود مدرسه را شروع کردم؟ چیزی که متوجه شدم این است که به مشکل بسیار بزرگتری برخوردم. در همان ماه، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده گزارش اولیه خود را در مورد زمان شروع مدارس منتشر کرد که پس از بیانیه سیاست آکادمی اطفال آمریکا در مورد همین موضوع منتشر شد. توصیه آنها این بود که دوره راهنمایی و دبیرستان قبل از ساعت 8:30 شروع نشود. این چیزی است که من را ترغیب به شرکت کرد.

 

healthline-pt: Então, por que os adolescentes precisam de tanto sono?

 

لوئیس: در شروع بلوغ، ریتم شبانه روزی نوجوانان تغییر می کند و ساعت بدن آنها به برنامه بعدی تغییر می کند. همچنین با ترشح ملاتونین مرتبط است که بدن ما را برای خواب آماده می کند. هنگامی که کودکان نوجوان می شوند، ملاتونین دیرتر از گذشته شروع به ترشح می کند. این بدان معناست که نوجوانان تا ساعت 11 شب آماده خواب نیستند. از آنجایی که همان ملاتونین فقط دیرتر از بین می رود، نوجوانان در نهایت بیشتر از قبل می خواهند بخوابند.

ایندکسر