مریخ نورد ناسا 3000 روز در مریخ را با یک منظره حماسی جشن می گیرد

ناسا مریخ نورد برای کنجکاوی فقط یک مرحله بزرگ را جشن گرفت – 3000 روز در سطح مریخ. به مناسبت این مناسبت ، آژانس فضایی چشم انداز جدید و خیره کننده ای از سیاره سرخ گرفته شده توسط مریخ نورد منتشر کرده است.

کنجکاوی در 6 آگوست 2012 روی مریخ فرود آمد. با این وجود دانشمندان فعالیت آن را در روزهای مریخ موسوم به “زولی” که کمی بیشتر از روزهای زمین هستند ، در 24 ساعت و 39 دقیقه ردیابی می کنند.

چشم انداز حماسی جدید ، که توسط آژانس فضایی در روز سه شنبه منتشر شد ، نماهایی از دهانه گیل با عرض 96 مایل و بخشی از کوه شارپ ، کوه مرکزی آن را به تصویر می کشد. این عکس از چشم دوربین کنجکاوی ، دکل AKA گرفته شده است.

این پانوراما ، متشکل از 122 تصویر مجزا که با هم دوخته شده اند ، توسط کنجکاوی مریخ ناسا در 18 نوامبر سال 2020 ، 2946 مریخ یا مأموریت ماموریت ساخته شده است.  & # Xa0؛  / اعتبار: NASA / JPL-Caltech / MSSS
این پانوراما ، متشکل از 122 تصویر مجزا که به هم دوخته شده اند ، توسط مریخ کنجکاوی ناسا در 18 نوامبر سال 2020 ، 2946 مریخ یا مریخ ماموریت گرفته شده است. / اعتبار: NASA / JPL-Caltech / MSSS

کنجکاوی به تدریج از قله Sharpe Peak با ارتفاع 3 مایل از سال 2014 صعود و کاوش می کند. آخرین یافته وی در پانوراما مجموعه ای از ویژگی های “تشکیلات سنگی نیمکت مانند” است که می تواند به دلیل فرسایش مانند رانش زمین نیز تشکیل شود.

لایه های صخره ای کوه از بیلیونها سال پیش توسط مجموعه های آب شکل گرفته است. ناسا گفت: “تیم کنجکاوی قبلا نیمکت هایی را در دهانه گیل دیده است ، اما بندرت چنین گروه زیبایی از مراحل را تشکیل داده است.”

دانشمند پروژه کنجکاوی ، اشوین واساوادا ، از آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا گفت: “تیم تحقیقاتی ما هیجان زده است که می فهمد آنها چگونه شکل گرفته اند و معنی آنها برای محیط باستانی در گیل چیست.”

مانند ماسه های ساعت شنی ، نمک های زندگی ما نیز همین گونه است. باورت می شود من 3000 روز مریخ اینجا هستم؟ در اینجا یک چشم انداز اخیر دیده می شود که توسط تراسهای سنگی یا نیمکت های منحنی مشخص شده است. این تشکیلات فقط زیبا نیستند. آنها از مریخ باستان می گویند. https://t.co/oGFwQzz0A5 pic.twitter.com/iwK5Ir6jGX

– Curiosity Rover (MarsCuriosity) 13 ژانویه 2021

پانوراما در واقع ترکیبی از 122 تصویری است که توسط کنجکاوی در 18 نوامبر گرفته شده است. پس از اتمام ، مریخ نورد همچنان در حال بالا آمدن است ، و خود را به لایه اصلی بعدی می رساند ، به نام “واحد سولفات”.

از زمانی که ماموریت خود را آغاز کرد ، کنجکاوی با جمع آوری نمونه های سنگ برای تجزیه و تحلیل در طول مسیر ، به دنبال شرایطی بود که روزگاری پایدار باشد.

وی به تعدادی از دستاوردهای مهم دست یافته است ، از جمله یافتن شواهدی مبنی بر اینکه این سیاره زمانی دارای آب مایع پایدار بوده ، کشف کرده است که این سیاره زمانی برای زندگی مناسب بوده و یافتن مولکول های آلی کربن ، عناصر سازنده حیات است. وی همچنین متان را در جو سیاره سرخ موجود و فعال یافت ، میزان تشعشعاتی را که می تواند سلامتی انسان را تهدید کند شناسایی کرد و نتیجه گرفت که جو مریخ بسیار ضخیم تر از امروز است.

به زودی خواهر یا برادرش به کنجکاوی خواهند پیوست ، ماندگاریوقتی در ماه فوریه بر روی سیاره سرخ فرود می آید. Permanence برای بازگشت نمونه های مریخ به زمین طراحی شده است که اولین مأموریت سفر به یک سیاره دیگر است.

مقامات نتیجه تحقیقات در مورد بحران آب سنگ چخماق را اعلام کردند