غذاهای فرآوری شده ما را چاقتر می کند و با خطر بالاتر سرطان در ارتباط است. در اینجا آنچه علم پیشنهاد می کند باید به جای آن بخوریم


کواسادیلا
کواسادیلا که با کنسرو لوبیا ، تورتیلا ، گوشت غذاهای شیرین و پنیر خرد شده خریداری شده در فروشگاه تهیه می شود ، غذای فرآوری شده محسوب می شود. LauriPatterson / گتی ایماژ
  • خوردن غذاهای فرآوری شده می تواند منجر به افزایش وزن شود و با سطوح بالاتر سرطان ، بیماری های قلبی و مرگ زودرس در ارتباط است.

  • اما اجتناب از این وسایل وقتی که مشغول کار هستیم یا بدنبال چیزی ارزان برای خوردن هستیم ممکن است دشوار باشد.

  • محققان از م Instسسات ملی بهداشت اخیراً منوهای رژیم خام را برای بیماران در مرکز رژیم خود تهیه کرده است. افرادی که این ظروف را می خورند وزن کم می کنند و مصرف کمتری دارند.

  • این منوهای خام شامل تخم مرغ های خرد شده با سیب زمینی ساخته شده از ابتدا ، مرغ ، ماهی ، بلغور ، ماست یونانی ، آجیل و مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه است.

مخفی نیست که غذاهای فرآوری شده برای ما مضر هستند. مطالعه اخیر محققان ایتالیایی نشان داد که مصرف بیشتر غذاهای فرآوری شده با افزایش خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی و سکته مغزی همراه است.

به طور خاص ، غذاهای فوق العاده فرآوری شده – مانند گوشت های فرآوری شده ، نوشابه ، نان و شیرینی ها – با مواد افزودنی مانند شکر ، نمک و مواد نگهدارنده ، که به سلامت ضعیف تر مرتبط هستند ، پر شده است.

اما گزینه های دیگری وجود دارد. در سال 2019 ، یک مطالعه کاملاً کنترل شده توسط انستیتوی ملی بهداشت به مدت 20 هفته به 20 زن و مرد رژیم غذایی با غذاهای فوق العاده فرآوری شده مانند هات داگ ، کلوچه ، کنسرو راویولی و سالاد مرغ داد. آنها به طور متوسط ​​2 پوند اضافه وزن می گیرند و هر روز حدود 500 کالری اضافی مصرف می کنند در مقایسه با یک دوره متفاوت دو هفته ای که در آن افراد همان برنامه غذایی فرآوری نشده را دنبال می کنند.

محققان این مطالعه نشان دادند که این اختلاف از آنجا ناشی می شود که بیمارانی که از غذاهای فرآوری شده تغذیه می کنند ، به پرخوری تمایل دارند ، اگرچه محققان میزان وعده غذایی نمک ، چربی ، قند ، پروتئین ، فیبر و کربوهیدرات (اعم از غذاهای فرآوری شده) را کنترل کردند. نسبت به عناصر خام).

کوین ، محقق ارشد تحقیق ، گفت: “این اولین بار است که واقعاً می توانیم بگوییم بین چیزی مستقل از مواد مغذی ارتباط علی وجود دارد … که منجر به این تفاوت در دریافت کالری و افزایش وزن می شود.” سالن روبروی Business Insider.

تیم وی هنوز مطمئن نیستند که چرا غذای فرآوری شده باعث گرسنگی ما می شود ، اما چندین فرضیه آموزش دیده وجود دارد. اول ، آنها معتقدند که اختلاف کالری دریافتی ممکن است با نحوه تحریک هورمون هایی که اشتها را تنظیم می کنند (گرلین) و سرکوب گرسنگی (PYY) غذاهای تازه ارتباط داشته باشد. علاوه بر این ، افراد تمایل دارند که غذاهای فرآوری نشده را با سرعت کمتری مصرف کنند ، که این امر باعث می شود بدن ما زمان بیشتری برای ثبت سیر بودن قبل از پرخوری داشته باشد.

طبق تحقیقات قبلی ، علاوه بر ارتباط آن با پرخوری ، یک رژیم غذایی سرشار از غذاهای فرآوری شده با انواع دیگر مشکلات سلامتی نیز در ارتباط است: افرادی که به طور منظم از آن استفاده می کنند بیشتر از دیگران به سرطان مبتلا می شوند و می میرند. .

با توجه به این مقایسه چشمگیر ، در اینجا چگونگی تعیین اینکه به دنبال چه چیزی بگردید و از چه چیزی باید اجتناب کنید ، آورده شده است.

تفاوت بین غذای فرآوری شده و فرآوری نشده

شام پردازش شده
این شام فرآوری شده از دانه های خشخاش و پنیر ، خامه مرغ و لوبیای سبز کنسرو شده باید با تنش لیموناد رژیمی غنی از فیبر برای مطابقت با سطح مواد مغذی موجود در رژیم غذایی خام همراه باشد. هال و همکاران. / متابولیسم سلولی

محققان ، غذاهای “فوق فرآوری شده” را به عنوان محصولاتی دسته بندی می كنند كه معمولاً ساخت كارخانه هستند و مملو از مواد افزودنی و نگهدارنده مانند شیرین كننده ها و غلیظ كننده ها هستند. به طور کلی ، این موارد در پلاستیک یا جعبه بسته بندی می شوند. احتمالاً “شربت ذرت با فروکتوز بالا” را در لیست مواد تشکیل دهنده یک غذای فرآوری شده یا شاید برخی از روغن های غیراستری شده (جایگزین های چربی ترانس که اکنون به طور گسترده ممنوع شده اند) مشاهده خواهید کرد.

محققان ایتالیایی در مطالعه اخیر دریافتند که گوشت های فرآوری شده ، پیتزا و شیرینی ها متداول ترین غذاهای فوق فرآوری شده در رژیم های غذایی هستند.

از طرف دیگر ، غذاهای خام شامل مواد اولیه مانند محصولات تازه ، ماست طعم دار ، گوشت خانگی و غلات کامل است.

اما لازم نیست غذا کاملاً تازه باشد تا فرآوری نشده محسوب شود. در مطالعه NIH ، محققان به سیستم ارزیابی مواد غذایی NOVA اعتماد کردند ، که اگر مواد غذایی غیرقابل پردازش باشد ، غذاهای گیاهان (از جمله مغزها) ، حیوانات ، قارچ ها ، جلبک ها یا آب است. بنابراین خوب است مواد منجمد ، جوش ، تخمیر یا خنک شوند. اما برخلاف نسخه های فرآوری شده آنها ، غذاهای فرآوری نشده خوب یا از قبل نمکی نمک نمی شوند.

نویسندگان این مطالعه ، غذاهایی را که 20 شرکت کننده خود را تغذیه کرده اند توصیف کرده و از آنها عکس می گیرند – چه در طول هفته های غذای فراوری شده و چه در زمان صرف یک رژیم غذایی تازه.

در اینجا یکی از میان وعده های فرآوری شده است که شرکت کنندگان در آزمایشگاه خوردند:

غذاهای صبحانه فرآوری شده
این صبحانه فرآوری شده شامل مخلوط تخم مرغ ، بیکن بوقلمون و پنیر آمریکایی روی مافین انگلیسی با یک طرف سینه کوتاه و سس گوجه فرنگی است. آب پرتقال با فیبر اضافی تکمیل شد. هال و همکاران. / متابولیسم سلولی

یکی از غذاهای آماده شده برای ناهار ، نوعی کواسادیلا خوشمزه بود که با خوراکی های بوقلمون ، پنیر چدار و جک و لوبیای تست شده کنسرو تهیه می شد. این می تواند دلهره آور باشد ، زیرا به احتمال زیاد شبیه غذاهایی است که در خانه تهیه می کنید. ساندویچ همراه با سالاد مرغ ، تهیه شده با کنسرو مرغ ، طعم ترشی و سس مایونز – یکی از شام های فوق العاده فرآوری شده – همین مورد است.

از طرف دیگر ، در حالی که رژیم خام داشتند ، شرکت کنندگان غذاهای بیشتری می خوردند و مانند یک حوله کوتاه از کنار آن رد می شدند. در اینجا ظروف فرآوری نشده در آزمایشگاه به این شکل است:

صبحانه خام: عطر ماست

صبحانه ماست و میوه خام یونانی
این صبحانه فرآوری نشده شامل پاروی ماست یونانی به همراه توت فرنگی ، موز ، گردو ، نمک ، روغن زیتون و برش های سیب با آب لیموی تازه فشرده شده است. هال و همکاران. / متابولیسم سلولی

ناهار خام: سالاد اسفناج

غذای خام
یک وعده ناهار بدون پردازش در این فهرست یک سالاد اسفناج همراه با سینه مرغ ، برش های سیب ، بلغور ، دانه های آفتابگردان و انگور بود. روی سالاد با شراب شراب درست شده با روغن زیتون ، آب لیمو تازه فشرده ، سرکه سیب ، دانه خردل آسیاب شده ، فلفل سیاه و نمک بریزید. هال و همکاران. / متابولیسم سلولی

شام خام: گوشت گاو سوخاری سرخ شده

شام پردازش نشده
برای شام ، یک عصر ، شرکت کنندگان در این مطالعه گوشت گاو سرخ شده را که با کلم بروکلی ، پیاز ، فلفل دلمه ای ، زنجبیل ، سیر و روغن زیتون تفت داده شده بود ، همراه با برنج باسماتی ، چند برش پرتقال ، نصف گردو و نمک و فلفل خوردند. هال و همکاران. / متابولیسم سلولی

بعد از دو هفته غذا خوردن به این شکل ، شرکت کنندگان توانستند به طور متوسط ​​2 پوند وزن کم کنند.

بیشتر بخوانید:

یک محقق بهداشت عمومی هشدار می دهد که غذاهای فوق فرآوری شده مانند نان سفید و همبرگر می توانند به قلب شما آسیب برسانند

یک مطالعه جدید نشان می دهد که خوردن غذاهای فراوری شده زیاد می تواند بدن شما را سریعتر پیر کند

متخصصان تغذیه منفورترین غذاهای خود را دارند ، از غذاهای لذیذ گوشت و نوشیدنی های انرژی زا گرفته تا شراب قرمز

مقاله اصلی Business Insider را بخوانید


منبع: moshtagh-khabar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*