غذاهای فرآوری شده باعث چاق شدن ، سرطان شدن و مرگ زودرس می شوند. اما غذای فرآوری شده دقیقاً چیست؟


هات داگ غذا خوردن
هات داگ ها به دلیل پر بودن از مواد نگهدارنده به عنوان غذاهای فوق فرآوری شده تعریف می شوند. zz / دنیس ون تین / STAR MAX / IPx 2018 از طریق تصاویر AP
  • یک مطالعه جدید نشان داده است که خوردن غذاهای فرآوری شده با خطر بالای بیماری های قلبی و مرگ زودرس همراه است ، بخشی از آن به دلیل تمام قند اضافه شده است.

  • تحقیقات قبلی نشان داده است که غذاهای فرآوری شده مردم را بیشتر بخورند و افزایش وزن دارند و با سطوح بالاتر سرطان نیز مرتبط هستند.

  • دانشمندان تصور می کنند اگر غذایی با مواد افزودنی و نگهدارنده برای طعم و طراوت مانند شکر ، نمک یا کره تهیه شود.

حتی شواهد بیشتری وجود دارد که نشان می دهد غذاهای فرآوری شده ارزان و ارزان برای سلامتی ما وحشتناک هستند.

بر اساس مطالعه ای که در 18 دسامبر در مجله تغذیه بالینی آمریکا منتشر شد ، بدترین بزهکاران ، غذاهای فراوری شده پر از مواد نگهدارنده و قند اضافه شده با مرگ زودرس و خطر بیشتری برای بیماری قلبی در ارتباط هستند.

گروهی از محققان ایتالیایی 24325 زن و مرد بالای 35 تا 10 سال را دنبال کردند و اطلاعاتی در مورد عادات غذایی و نتایج سلامتی آنها جمع آوری کردند.

آنها دریافتند که شرکت کنندگانی که رژیم غذایی سرشار از غذاهای فرآوری شده دارند بیشتر در معرض خطر مرگ در اثر بیماری های قلبی عروقی ، حمله قلبی یا سکته مغزی هستند. طبق داده ها ، هرچه غذاهای فرآوری شده بیشتری مصرف کنند ، خطر بیشتر است.

محققان پیشنهاد می کنند که شکر نقش مهمی در خطر مرتبط با غذاهای فرآوری شده دارد. نه قند و نه سایر ترکیبات مانند چربی های اشباع نمی توانند خطرات سلامتی را به طور کامل توضیح دهند ، به این معنی که ما هنوز به طور کامل نمی فهمیم که چرا غذاهای فرآوری شده اینقدر خطرناک هستند.

اما این اولین بار نیست که قند ، نمک ، چربی و مواد نگهدارنده با نتایج ضعیف تر سلامتی مرتبط هستند.

ساندویچ ترشی ژامبون
ژامبون و سایر غذاهای لذیذ غذاهای فراوری شده رایج هستند. Bonchan / تصاویر گتی

یک مطالعه پیشگامانه در سال 2019 توسط انستیتوی ملی بهداشت نشان داد افرادی که رژیم های فوق فرآوری دارند نسبت به زمانی که همان مقدار مواد مغذی را از غذاهای کمتر فرآوری شده ارائه می دهند ، کالری بیشتری می خورند و وزن بیشتری می گیرند.

این یافته نشان می دهد که در سرعت جذب بدن غذاهای فرآوری شده در بدن و نحوه تعامل این غذاها با هورمون های کلیدی که به تنظیم اشتهای ما کمک می کنند ، تفاوت دیگری دارد.

محققان دیگر غذاهای بسته بندی شده و تمام شده را با موارد بیشتر سرطان و مرگ های زودرس بیشتر مرتبط دانسته اند.

غذای فرآوری شده چیست؟

محققان دریافتند در این آخرین مطالعه ، متداول ترین غذاهای فوق فرآوری شده ، گوشت های فرآوری شده ، پیتزا و شیرینی است. اما همه غذاهای فرآوری شده برابر نیستند. به هر حال ، یک ساندویچ سالاد مرغ خانگی هنوز هم می تواند به عنوان یک غذای فرآوری شده ، و همچنین پنیر کسادیلا واجد شرایط شود.

بنابراین منظور از یک غذای خاص دقیقاً فرآوری شده یا فوق فرآوری شده چیست؟

برای پاسخ به این س ،ال ، دانشمندان و متخصصان تغذیه غالباً از یک سیستم چهار لایه ای به نام NOVA استفاده می کنند که هر آنچه را می خوریم را به عنوان یکی از این چهار دسته طبقه بندی می کند: فرآوری نشده یا حداقل فرآوری شده ، مواد غذایی آشپزی فرآوری شده ، غذاهای فرآوری شده و غذاها و نوشیدنی های فوق فرآوری شده. .

غذاهای فرآوری نشده شامل قسمتهای خوراکی گیاهان (میوه ها ، سبزیجات ، دانه ها ، ریشه ها و غیره) یا حیوانات و همچنین قارچ ها و جلبک ها می باشد. آنها می توانند تازه ، منجمد و یا حتی تخمیر شوند – تفاوت مهم این است که تا زمانی که بخورند با مواد افزودنی درمان نشده اند ، نمک به آنها تزریق نشده یا با روغن مالش داده نشده است. به عنوان مثال می توان به لوبیای خشک اشاره کرد. غلات مانند برنج ؛ قارچ تازه یا خشک؛ گوشت و محصولات لبنی غذای دریایی؛ ماست خالص؛ آجیل؛ و ادویه جات ترشی جات

مواد اولیه آشپزی فرآوری شده شامل افزایش تولید است. اینها موادی هستند که از غذاهای فرآوری نشده مانند روغنهای گیاهی ، کره و چربی تهیه می شوند. این گروه همچنین شامل غذاهای استخراج شده مانند عسل کیک ، شکر نیشکر و شربت درخت افرا می باشد.

غذاهای فراوری شده عناصری هستند که با موادی مانند شکر ، نمک و چربی تزریق می شوند تا به آنها کمک کند تا برای مدت طولانی خوراکی شوند. میوه های کنسرو شده ، نان های تخمیر شده (مانند اکثر نان ها زیرا با مخمر درست می شوند) ، الکل ، پنیر ، ترشی و آجیل های نمکی این لیست را تشکیل می دهند.

سرانجام ، وجود دارد غذاهای فوق العاده فرآوری شده این موارد به گونه ای طراحی شده اند که در بعضی از مواقع آماده مصرف و آماده گرم شدن هستند. برای ایجاد این امکان ، این غذاها غالباً در کارخانه ساخته می شوند ، از شکل کامل یا تازه تجزیه می شوند و با مواد غلیظ کننده ، رنگ دهنده ، لعاب و مواد افزودنی فرآوری می شوند. می توان آنها را قبل از بسته بندی در قوطی یا بسته بندی سرخ کرد. این مواد ممکن است حاوی شربت ذرت با فروکتوز بالا ، پروتئین های جدا شده از پروتئین یا روغن های استری شده (درصد جایگزین های چربی ترانس ، که اکنون به طور گسترده ممنوع شده اند) باشند. نمونه هایی از غذاهای فوق العاده فرآوری شده میله های موسلی بسته بندی شده ، نوشابه های گازدار گازدار ، آب نبات ، نان های تولید انبوه ، مارگارین ، نوشیدنی های انرژی زا ، ماست با طعم ، ناگت مرغ و هات داگ است.

نیش مرغ ادویه دار وندیس
فست فودهایی مثل لقمه مرغ قطعاً در گروه «فوق فرآوری شده» قرار دارند. ایرنه جیانگ / Business Insider

اینها عناصری است که محققان وقتی می گویند غذاهای فوق العاده فرآوری شده با سرطان های بیشتر ، مرگ زودرس و افزایش وزن در ارتباط هستند ، به آنها اشاره می کنند.

البته این مواد نسبت به غذاهای کمتر فرآوری شده راحت تر و ارزانتر هستند زیرا دوام کمی دارند.

کوین هال ، نویسنده اصلی تحقیق NIH ، به Business Insider گفت: “غذای بیش از حد فرآوری شده از نظر راحتی فواید زیادی دارد.” “ارزان است. مدتی می ماند. نیازی نیست همه مواد تازه ای را که ممکن است خراب شود در اختیار داشته باشید. برای تهیه این ظروف از ابتدا لازم نیست همه تجهیزات را داشته باشید.”

اما متخصصان ، از جمله هال ، می گویند اگر توانایی مالی آن را دارید ، كاهش غذاهای فوق فرآوری شده استراتژی خوبی برای حفظ وزن سالم و ماندن در عاری از بیماری است.

وی گفت: “شما نمی توانید فقط مالیات آنها را پرداخت کنید و آنها را برای مردم گران تر و راحت تر کنید.” “شما همچنین باید دسترسی و دسترسی به ظروف فرآوری نشده را حفظ کنید.”

بیشتر بخوانید:

یک محقق بهداشت عمومی هشدار می دهد که غذاهای فوق فرآوری شده مانند نان سفید و همبرگر می توانند به قلب شما آسیب برسانند

یک مطالعه جدید نشان می دهد که خوردن غذاهای فراوری شده زیاد می تواند بدن شما را سریعتر پیر کند

متخصصان تغذیه منفورترین غذاهای خود را دارند ، از غذاهای لذیذ گوشت و نوشیدنی های انرژی زا گرفته تا شراب قرمز

مقاله اصلی Business Insider را بخوانید


منبع: moshtagh-khabar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*