راز طول عمر؟ 4 دقیقه ورزش شدید می تواند کمک کند


اگر ضربان قلب خود را افزایش دهید ، زندگی شما ادامه خواهد یافت؟

این احتمال در قلب یک مطالعه جاه طلبانه جدید درباره ورزش و مرگ و میر است. این مطالعه ، یکی از بزرگترین و طولانی ترین مطالعات تجربی تاکنون در مورد ورزش و مرگ و میر ، نشان می دهد که مردان و زنان مسن که تقریباً به هر روشی تمرین می کنند ، احتمالاً مرگ زودرس ندارند. اما اگر برخی از این تمرینات شدید باشد ، این مطالعه همچنین نشان داد که خطر مرگ زودرس حتی بیشتر کاهش می یابد و کیفیت زندگی افراد افزایش می یابد.

البته دانشمندان مدتی است می دانند که افراد فعال تمایل به عمر طولانی دارند. طبق بسیاری از مطالعات گذشته ، ورزش منظم به شدت با طول عمر ارتباط دارد ، حتی اگر این ورزش فقط چند دقیقه در هفته باشد.

برای خبرنامه صبح از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

اما تقریباً همه این مطالعات مشاهده ای بودند ، به این معنی که آنها در یک نقطه به زندگی افراد نگاه می کردند ، میزان حرکت آنها در آن نقطه را تعیین می کردند و بعداً بررسی می کردند که آیا و چه زمانی از دنیا رفته اند. چنین مطالعاتی ممکن است به ارتباط بین ورزش و امید به زندگی اشاره کند ، اما آنها نمی توانند ثابت کنند که جابجایی در واقع باعث می شود افراد عمر طولانی تری داشته باشند ، فقط این که فعالیت و طول عمر با هم مرتبط هستند.

برای فهمیدن اینکه آیا ورزش به طور مستقیم بر امید به زندگی تأثیر می گذارد ، محققان باید داوطلبان را در آزمایشات کنترل شده تصادفی طولانی مدت ثبت نام کنند ، در حالی که برخی از افراد آموزش می بینند در حالی که دیگران به طور متفاوت آموزش می بینند یا اصلاً تمرین نمی کنند. پس از آن محققان مجبورند سالها همه این افراد را تحت نظر بگیرند تا زمانی که تعداد زیادی از افراد برای مقایسه آماری گروهها از بین بروند.

با این حال ، چنین مطالعاتی به طرز ترسناکی پیچیده و گران است ، یکی از دلایلی که به ندرت انجام می شود. آنها همچنین می توانند محدود شوند ، زیرا تعداد کمی از بزرگسالان ممکن است در طی یک آزمایش معمول بمیرند. این برای افرادی که در این مطالعه ثبت نام کرده اند مشکوک است ، اما برای دانشمندان امیدوار به مطالعه در مورد مرگ و میر مشکل ساز است. در مرگ های کمیاب ، آنها نمی توانند درک کنند که آیا ورزش تأثیر مهمی در امید به زندگی دارد یا خیر.

با این حال ، این موانع گروهی از دانشمندان را از تمرین در دانشگاه علم و صنعت نروژ در تروندهایم ، نروژ منصرف نکرد. آنها به همراه همكاران سایر م institutionsسسات در حال بررسی تأثیر انواع مختلف ورزش بر بیماریهای قلبی و تناسب اندام هستند و معتقدند كه گام بعدی آشكار ، بررسی طول عمر است. بنابراین ، تقریباً 10 سال پیش ، آنها شروع به برنامه ریزی برای مطالعه کردند ، که در ماه اکتبر در BMJ منتشر می شود.

اولین قدم آنها دعوت از هر کودک هفت ساله برای شرکت در تروندهایم بود. محققان گفتند ، مطالعات مرگ و میر در افراد مسن احتمالاً داده های مفیدی را برمی گرداند ، زیرا در واقع در میان افراد مسن مرگ و میر بیشتری نسبت به جوانان وجود دارد ، و به این ترتیب اختلافات طولانی مدت بین گروه های مورد مطالعه قابل مقایسه است.

بیش از 1500 زن و مرد نروژی پذیرفته شدند. این داوطلبان به طور کلی از اکثر افراد 70 ساله سالم بودند. برخی از آنها به بیماری قلبی ، سرطان یا سایر موارد مبتلا بوده اند ، اما بیشتر آنها به طور مرتب راه رفته اند یا از راه های دیگر فعال بوده اند. تعداد کمی چاق بودند. همه آنها توافق کردند که طی 5 سال آینده آموزش را به طور منظم تری آغاز و ادامه دهند.

محققان تناسب هوازی فعلی همه و همچنین احساسات ذهنی آنها در مورد کیفیت زندگی آنها را آزمایش کردند و سپس آنها را به طور تصادفی در یکی از سه گروه قرار دادند. اولین ، به عنوان یک کنترل ، موافقت کرد که از دستورالعمل های استاندارد برای فعالیت پیروی کند و در بیشتر روزها به مدت نیم ساعت پیاده روی یا ماندن داشته باشد. (دانشمندان احساس نمی كردند كه می توانند از نظر اخلاقی از گروه كنترل خود بخواهند كه به مدت پنج سال گیر كند).

گروه دیگر تمرینات متوسط ​​را برای جلسات طولانی تر ، 50 دقیقه ای ، دو بار در هفته آغاز کردند. و گروه سوم یک برنامه تمرینی با شدت زیاد را دو بار در هفته یا HIIT شروع کردند ، در طی آن دو دقیقه دوچرخه سواری کردند یا با سرعت بالا دویدند و پس از آن یک وقفه چهار دقیقه ای انجام شد ، این توالی چهار بار تکرار شد.

تقریباً همه آنها به مدت 5 سال ، یک ابدیت در علم ، تمرینات اختصاص داده شده خود را دنبال کردند ، و به طور دوره ای برای بازرسی ، آزمایش و آموزش گروهی کنترل شده به آزمایشگاه برمی گشتند. در این مدت ، محققان متذکر شدند که بسیاری از شرکت کنندگان در کنترل ، با ابتکار عمل خود و ظاهراً برای سرگرمی ، در چندین ساعت تمرین اینتروال در سالن های ورزشی محلی مشغول بودند. گروه های دیگر رویه های خود را تغییر نمی دهند.

پنج سال بعد ، محققان سوابق مرگ را بررسی کردند و دریافتند که در حدود 4.6٪ از کل داوطلبان اولیه در طول مطالعه فوت کرده اند ، که کمتر از جمعیت نروژی 70 ساله است ، این افراد مسن فعال به طور کلی بیشتر از دیگران در سن خود زندگی می کنند.

اما آنها همچنین تفاوت های جالب توجه ، هرچند ناچیزی را بین این گروه ها یافتند. مردان و زنان در گروه با شدت بالا حدود 2٪ کمتر از افراد گروه شاهد و 3٪ کمتر از هر کس در گروه طولانی تر که ورزش متوسط ​​دارند ، می میرند. در واقع ، احتمال مرگ افراد در گروه متوسط ​​بیش از افراد گروه کنترل است.

مردان و زنان در گروه فاصله نیز در حال حاضر بهتر بودند و از کیفیت بیشتری در زندگی خود نسبت به سایر داوطلبان خبر دادند.

در حقیقت ، دورته استنس ولد ، محقق دانشگاه علم و صنعت نروژ كه رهبری مطالعه جدید را بر عهده دارد ، می گوید ، آموزش فشرده – كه بخشی از برنامه های معمول هر دو گروه دوره ای و كنترل بود – محافظت كمی در برابر مرگ زودرس نسبت به متوسط ​​بود تمرین به تنهایی.

وی افزود ، البته ورزش نوش دارو نبود. برخی از افراد ، بدون توجه به برنامه آموزشی ، هنوز بیمار می شوند و می میرند. (هیچ کس در حین آموزش فوت نکرد.) این مطالعه همچنین بر روی نروژی ها تمرکز دارد که از نظر طبیعی بسیار سالم هستند و شاید متأسفانه اکثر ما نروژی نیستیم. ممکن است هنوز در دهه 70 نباشیم.

اما استنسولد معتقد است كه پیام این تحقیق می تواند به طور گسترده ای در مورد همه ما اعمال شود. او می گوید: “ما باید سعی کنیم برخی ورزش های با شدت بالا را در بر بگیریم.” “فاصله برای بیشتر افراد امن و قابل انجام است. و افزودن زندگی به سالها ، نه فقط سالها به زندگی ، جنبه مهمی از پیری سالم است و وضعیت سلامت بالاتر مرتبط با سلامت HIIT در این مطالعه یافته مهمی است. “

این مقاله در اصل در نیویورک تایمز منتشر شد.

© 2020 شرکت نیویورک تایمز


منبع: moshtagh-khabar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*