اگر روز به روز از خواب دست بکشید چه اتفاقی می افتد


در زیر متن فیلم است.

بی خوابی نه تنها شما را آزار می دهد. این می تواند شما را بکشد. سازمان ملل متحد حتی معتقد است که کم خوابی نوعی شکنجه است. و هرچه بیشتر طول بکشد ، بدتر هم خواهد شد. کاهش خواب از طرق مختلف بر افراد تأثیر می گذارد ، اما به طور کلی اثرات آن با گذشت ساعت افزایش می یابد. فقط 48 ساعت بدون خواب کمبود شدید خواب محسوب می شود ، اما احتمالاً قبل از آن عجیب خواهید شد.

بعد از 18 ساعت بدون خواب ممکن است کمی مست باشید. مدت طولانی بیدار ماندن معادل مقدار الکل در خون 0.05٪ است که با سه یا چهار نوشیدنی در عرض دو ساعت دریافت می کنید.

24 ساعت بدون خواب ، این مقایسه BAC به 0.1٪ می رسد ، که بیش از حد مجاز رانندگی در هر کشور است. ممکن است احساس تاری ، هوشیاری کمتری و یا عدم هماهنگی داشته باشید ، تقریباً مثل اینکه از لیوان های خواب آلود خواب استفاده کرده اید ، از جمله دو بار یا تاری دید. این به این دلیل است که کم خوابی سرعت سلول های مغزی ما را در مکالمه با یکدیگر کند می کند. بنابراین ، اگر در واقع الکل می نوشید ، خواب آلودگی می تواند اثر آن را افزایش دهد. و گرچه کافئین می تواند ساعت ها احساس هوشیاری بیشتری در شما ایجاد کند ، اما فقط برای مدتی مثر است.

در یک روز و نیم همه اینها می تواند بدتر شود ، و سپس برخی. احتمال مریض شدن شما بیشتر از حد معمول است ، زیرا بدن شما نمی تواند مثل همیشه بجنگد و در آن زمان مغز و بدن شما خیلی خسته می شوند به طوری که شروع به خواب میکروسکوپ ، دوره های کم خواب می کنید ، حدود 30 ثانیه که حتی ممکن است متوجه آن نشوید. اگر کاری مانند رانندگی با ماشین انجام دهید قطعاً آزار دهنده و حتی خطرناک است. و سپس احتمال توهم وجود دارد. تحریفات بینایی شایع ترین است. بطری آب شما دو برابر بزرگتر می شود یا در اتاق حرکت می کند. اما شما همچنین می توانید توهمات احساسی یا شنوایی مانند احساس کسی که در آنجا نیست ، نواختن شانه به شما یا شنیدن صدا زدن نام شما را تجربه کنید. [ghostly voice whispering inaudibly]

وقتی به 48 ساعت رسیدید ، این به معنای واقعی کلمه شکنجه است ، به همین دلیل تحقیقات در مورد کمبود خواب شدید در اکثر کشورها توسط قانون ممنوع است. دو روز بدون خواب می تواند شروع به از دست دادن کنترل واقعیت کند. توهمات بدتر می شود و حتی ممکن است تحت شخصی سازی قرار بگیرید. این احساس است که واقعیت در حال دور شدن است ، که ممکن است شامل یک تجربه خارج از بدن باشد. با اضطراب شدید ، تحریک پذیری ، استرس و خستگی کنار بیایید و جای تعجب نیست که سازمان ملل اجازه این نوع محرومیت ها را ندهد.

بعد از 72 ساعت دیگر نمی توانید به غیر از زدن یونجه به چیز دیگری فکر کنید. کارهای ساده را فراموش کنید. مواردی مانند لباس پوشیدن یا یافتن میان وعده می تواند احساس طاقت فرسایی کند ، بخشی از آن از خستگی و بخشی از این دلیل است که توانایی شما در تنظیم احساسات اساساً از پنجره خارج است. توهمات شما می تواند با ایجاد تصاویر کاملاً شکل گرفته مانند شخص ، خرس یا شاید اتومبیلی که نباید رانندگی کنید ، پیچیده شود. و حداقل در چهار مطالعه خواب تاریخی ، شرکت کنندگان توهمات مشترکی را گزارش کرده اند ، یعنی چیزی به نام پدیده کلاه ، که در واقع احساس فشار در اطراف سر شما است ، مثل اینکه کلاه به سر دارید. همه اینها درهای پارانویا ، افسردگی و خیالات را باز می کند.

که ما را به 96 ساعت یا بیشتر بدون خواب می رساند. مردم از واقعیت خداحافظی کنید. توهمات و پارانویا بیشتر و بدتر می تواند منجر به روان پریشی از کمبود خواب ، جدا شدن کامل از دنیای واقعی شود. از نظر تاریخی ، زنان متهم به جادوگر بودن به اندازه کافی بیدار نگه داشته می شوند تا باعث این روان پریشی شوند. قضات چشم اندازها و اعترافات رکیک خود را منتهی به مجازات زنان در نظر گرفتند. اکنون روز پنجم بعضاً نقطه عطف نامیده می شود. این منطقه خطر است. بهداشت روانی شما به شدت کاهش می یابد و توهمات شما را به عنوان واقعیت جدید تقویت می کند. در نهایت ، مغز شما عملکرد صحیح خود را متوقف می کند به گونه ای که منجر به نارسایی عضو و در موارد نادر مرگ می شود.

خوشبختانه بهبودی از کمبود خواب می تواند به راحتی رسیدن به خواب باشد ، اما اگر خواب منظم خود را از دست دهید ، اثرات طولانی مدت مانند افزایش وزن ، آکنه ، سردرد و فشار خون را از جمله موارد دیگر در نظر می گیرید. و بازگشت به مسیر درست ممکن است هفته ها طول بکشد. طبق یک مطالعه ، بهبودی شما از دست دادن یک ساعت خواب به چهار روز زمان نیاز دارد. سعی کنید به جای دیر خوابیدن زود به رختخواب بروید ، یا بهتر از این ، با داشتن هفت یا هشت ساعت خواب در شب کاملاً از دوره بهبودی خودداری کنید.

مقاله اصلی Business Insider را بخوانید


منبع: moshtagh-khabar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*